Twilight (επιτέλους) τέλος


Twilight (επιτέλους) τέλος!
CINEPIVATES ΝΟΕΜΒΡΊΟΥ 14, 2012 

Η Μπέλα ξυπνάει μεταμορφωμένη. Πλέον είναι μητέρα και βρικόλακας. Ενώ ο σύζυγός της, ο Έντουαρντ, απολαμβάνει την ομορφιά, την ταχύτητα και τον ασυνήθιστο αυτοέλεγχο που διαθέτει, η καινούργια Μπέλα δεν ένιωσε ποτέ πιο ζωντανή. Ταυτόχρονα, το πεπρωμένο του καλύτερού της φίλου, του Τζέικομπ Μπλακ, περιπλέκεται με αυτό της κόρης της Μπέλα, Ρενέσμι. Η άφιξη όμως ενός τόσο σπάνιου πλάσματος, ενώ συσφίγγει τους δεσμούς της πολυπληθούς οικογένειας, σύντομα θα πυροδοτήσει μια σειρά εκρηκτικών γεγονότων που απειλούν να….
 τους καταστρέψουν όλους.
Η σειρά-φαινόμενο έφτασε στο τέλος της. Τόσο τα βιβλία όσο και οι ταινίες αποτελούν παγκόσμιο φαινόμενο: μέσα στα τέσσερα χρόνια που ακολούθησαν την πρώτη προβολή του Twilight, τον Νοέμβριο του 2008, τα επόμενα μυθιστορήματα έγιναν όλα μπεστ-σέλερ και οι ταινίες τεράστιες επιτυχίες στα box office της Αμερικής αλλά και ολόκληρου του κόσμου. Συνολικά οι προηγούμενες ταινίες ξεπέρασαν το 1 δις δολάρια στην Αμερική, και τα 2,5 δις παγκοσμίως, ενώ πάνω από 30 εκατομμύρια dvd-blu ray έχουν πωληθεί στις ΗΠΑ και μόνο. Όσο για το Twitter, ο λογαριασμός της σειράς είναι ο πρώτος λογαριασμός ταινίας που έφτασε το 1 εκατομμύριο followers.
Κι ενώ στην πρώτη ταινία η χλωμή παρουσία του Ρόμπερτ Πάτινσον (Έντουαρτ Κάλεν) προκάλεσε αναστεναγμούς επιθυμίας σε κορίτσια κάθε ηλικίας, με κάθε ταινία που ερχόταν, έμεναν οι αναστεναγμοί, αλλά η πρωτοτυπία έφευγε από το παράθυρο.
Δεν ξέρουμε αν είναι τυχαίο, αλλά το «δράμα» της σχέσης της Κρίστεν Στούαρτ με τον Ρόμπερτ Πάτινσον (όπου αυτή τον κεράτωσε με τον σκηνοθέτης της Χιονάτης και αυτός αποφάσισε να χωρίσουν, αλλά μεγαλόθυμα την δέχθηκε πάλι πίσω) απασχόλησε περισσότερο από το τέλος της σειράς ταινιών. Και ούτε τυχαίο μπορεί να είναι ότι η πρώτη τους κοινή εμφάνιση μετά την… κρίση ήταν στην πρεμιέρα του δεύτερου μέρους της Χαραυγής.

Όσον αφορά τώρα την ταινία, το δεύτερο μέρος (σε αντίθεση με το πρώτο), φαίνεται έχει αρκετή περιπέτεια -αν κρίνουμε από το βιβλίο.



Λίγα λόγια για την ταινία

«Η ταινία αρχίζει ακριβώς στο σημεί που τελείωνε η προηγούμενη» εξηγεί ο βραβευμένος με Όσκαρ σκηνοθέτης Μπιλ Κόντον.
«Αποφάσισα να αρχίσω την ταινία με μια σεκάνς που συνοδεύεται από μια μουσική εισαγωγή, η οποία αποτελείται από τα μουσικά θέματα  των προηγούμενων ταινιών. Αχανή τοπία εμπλέκονται με όσα συμβαίνουν στο σώμα της Μπέλα, καθώς το δηλητήριο ξεχύνεται στο σώμα της… και μετά ανοίγει τα μάτια της. Το κάδρο είναι θολό και συγκεχυμένο, μέχρι που προσαρμόζεται στον νέο τρόπο όρασης: εστιάζει και βλέπουμε το πρόσωπο του Έντουαρντ». Και προσθέτει «Η παύση μεταξύ των δύο ταινιών σε αφήνει να συνηθίσεις στην ιδέα ότι η Μπέλα είναι βρικόλακας. Η Μπέλα τώρα ξεκινάει μια εντελώς νέα ζωή – κι αυτή είναι μια διαφορετική ταινία, γιατί τώρα πια είναι βρικόλακας. Σ’ αυτό το σημείο της ιστορίας, ο πατέρας της ο Τσάρλι είναι ο μοναδικός που έχει παραμείνει άνθρωπος. Όλοι τους είναι πια μαγικά πλάσματα, και γι’ αυτό το 2ο μέρος είναι μια διαφορετική εμπειρία που με ενθουσίασε. Ήταν η δυνατότητα να κάνω δυο διαφορετικές ταινίες από το ίδιο μυθιστόρημα» λέει ο σκηνοθέτης.
«Μία από τις αγαπημένες μου σκηνές του βιβλίου, είναι όταν ο Τζέικομπ αποκαλύπτει στην Μπέλα  ότι έχει ‘αποτυπώσει’ στην κόρη της. Η Μπέλα αντιδρά με τον ίδιο τρόπο που πιθανώς αντιδρά το κοινό, ‘Αστειεύεσαι, έτσι;’ Και μετά του ρίχνει ένα γερό χέρι ξύλο», λέει γελώντας η σεναριογράφος. «Είναι αστεία σκηνή, γιατί βλέπουμε την Μπέλα ως μητέρα, προστάτιδα, αλλά και μια ζόρικη βρικόλακα. Κι αυτό βοηθάει το κοινό να καταλάβει και να νιώσει συμπάθεια προς τον Τζέικομπ και την κατάσταση στην οποία βρίσκεται».
Εάν το  Breaking Dawn Part 1 ήταν επικεντρωμένο στην Μπέλα και τον Έντουαρντ που φτιάχνουν τη δική τους οικογένεια, το Breaking Dawn Part 2 εστιάζει στην προσπάθειά του να κρατήσουν την οικογένεια αυτή ασφαλή. Ο παραγωγός εξηγεί: «Στην αρχή της ταινίας βλέπουμε το καινούργιο στοιχείο, δηλαδή την Μπέλα ως βρικόλακα, και την επαφή της για πρώτη φορά με την κόρη της. Η οικογένεια αυτή έχει το όμορφο σπίτι τους, και απολαμβάνει τη ζωή. Ο κίνδυνος όμως εμφανίζεται, όταν μπερδεύουν την Ρενέσμι για ένα αθάνατο παιδί, γεγονός απαγορευμένο από τους Βολτούρι. Έτσι, η μεγάλη απειλή είναι οι Βολτούρι, που συγκεντρώνουν τις δυνάμεις τους για να ξεφορτωθούν τους Κάλεν μια και καλή».
Οι ρόλοι και οι ηθοποιοί

Η Κρίστεν Στιούαρτ, ο Ρόμπερτ Πάτινσον και ο Τέιλορ Λότνερ επιστρέφουν στους ρόλους τους οδηγώντας τους στην ενηλικίωση, ενώ η δεκάχρονη Μακένζι Φόι υποδύεται την Ρενέσμι Κάλεν.
«Όταν ο κόσμος δει και τα δύο μέρη, θα μείνει έκθαμβος από την ερμηνεία της Κρίστεν» ισχυρίζεται ο Μπιλ Κόντον. «Αξίζει τον κόπο να παρακολουθήσει κανείς από πού ξεκινάει και πού καταλήγει ως Μπέλα».
Η Στιούαρτ ήταν μόνο 17 χρόνων όταν την επέλεξαν για να υποδυθεί το ρόλο της ντροπαλής, παράξενης, αδέξιας Μπέλα Σουάν – η οποία στην πέμπτη ταινία εξελίσσεται σε μία άγρια, προστατευτική μητέρα και μια δυνατή βρικόλακα. «Μπήκα σ’ αυτή την ιστορία όταν ήμουν πολύ νέα, και στην πρώτη ταινία είμαι τόσο ανθρώπινη… γεμάτη παραξενιές και ανασφάλειες. Στην ταινία τραυλίζω πολύ, ένα χαρακτηριστικό που μου άρεσε πολύ. Και το ωραίο στην τελευταία ταινία, όταν πια η Μπέλα γίνεται βρικόλακας, είναι που είμαι τελείως σταθερή και έχω τα πάντα υπό έλεγχο… Η κίνηση και η ομιλία μου στις σκηνές είναι εντελώς διαφορετικές γιατί το μυαλό της Μπέλα τώρα δουλεύει πάρα πολύ γρήγορα». Η Στιούαρτ απόλαυσε ιδιαίτερα τις αυξανόμενες σωματικές απαιτήσεις του ρόλου. «Ήταν πραγματικά υπέροχο να παίζω με τη σκέψη ότι ήμουν το δυνατότερο άτομο στο δωμάτιο», λέει η ηθοποιός γελώντας. «Αυτό επηρέασε τον τρόπο που στεκόμουν δίπλα σ’ αυτούς τους τεράστιους τύπους, που είναι ξεκάθαρα δυνατότεροι από εμένα. Χρειάστηκε να κάνω άλματα δεμένη με σύρματα και να ρίχνω κλωτσιές στον κόσμο. Και ένιωθα καλά που είχα αυτές τις σωματικές σκηνές, γιατί πάντοτε καθόμουν στη σκιά των άλλων».


Όσο για την κόρη του Έντουαρτ και της Μπέλα, ο σκηνοθέτης λέει: «Η Ρενέσμι είναι η μεγαλύτερη πρόκληση αυτής της ταινίας. Όχι μόνο από τεχνικής πλευράς, αλλά επίσης γιατί νομίζω ότι η Ρενέσμι είναι ο χαρακτήρας που ιντριγκάρει περισσότερο απ’ όλους το κοινό σ’ αυτή την ταινία».
«Μια μεγάλη πρόκληση ήταν επίσης, πώς ακριβώς θα παρουσιάζαμε το χαρακτήρα αυτό: θα χρησιμοποιούσαμε διαφορετικές ηθοποιούς για τα διαφορετικά στάδια ανάπτυξης; Θα γινόταν όλο ψηφιακό;» εξηγεί ο παραγωγός της ταινίας, ενώ η Μέγιερ προσθέτει: «Όταν αρχίσαμε το κάστινγκ, ήταν ξεκάθαρο ότι το παιδί που θα διαλέγαμε έπρεπε να έχει και υποκριτικές ικανότητες. Όταν πρωτοείδαμε τη Μακένζι, και εγώ και ο Μπιλ σκεφτόμασταν ο ένας για τον άλλον, ‘Θεέ μου, κάνε να τη διαλέξει, είναι τέλεια και παίζει τόσο καλά’. Δεν είναι εύκολο να βρεις ένα παιδί που να λέει πειστικά ‘αντίο’ στη μητέρα και στην οικογένειά του, πιστεύοντας ότι  θα πεθάνουν όλοι. Ζητάμε πολλά από ένα δεκάχρονο παιδί».
Ήταν η πρώτη φορά για τη Φόι σε ένα κινηματογραφικό σετ. Οι δημιουργοί της ταινίας χρησιμοποίησαν πολλές σωσίες σε διάφορες ηλικίες, χρησιμοποιώντας τα σώματά τους και ενσωματώνοντας το πρόσωπο της Φόι. «Η Μακένζι ήταν τόσο καλή όταν έπαιζε στις σκηνές της ηλικίας της, που θελήσαμε να χρησιμοποιήσουμε την ερμηνεία της όσο το δυνατόν περισσότερο στις σκηνές που ερμηνεύει τις νεότερες εκδοχές του εαυτού της», λέει ο παραγωγός. Έτσι, χρησιμοποίησαν από μωρά μέχρι κοριτσάκια 5 ή 6 χρόνων που έπαιζαν με το σώμα τους, ενώ έβαζαν το τροποποιημένο πρόσωπο της Φόι. «Για τον ρόλο αυτό, χρειάστηκε πολλή δουλειά στα ψηφιακά, γι’ αυτό η μαμά μου διάλεξε βίντεο και φωτογραφίες μου απ’ όταν ήμουν μικρότερη. Για τη διαδικασία αυτή, όταν σκανάριζαν το πρόσωπό μου έπρεπε να κάθομαι εντελώς ακίνητη, κι άλλες φορές έπρεπε να λέω ατάκες ή να υποδύομαι συναισθήματα. Πραγματικά είναι πολύ αστείο να προσπαθείς να ερμηνεύσεις ένα ρόλο και να μένεις ακίνητη, είναι στ’ αλήθεια μια πρόκληση».
Από μικρός αγαπούσα τους βρικόλακες, κι έτσι μπορώ να αναγνωρίσω το Βρετανό βρικόλακα του Κρίστοφερ Λι, τους Αιγύπτιους από το “The Awakening”, καθώς και τους παραδοσιακούς Ρουμάνους βρικόλακες από την Τρανσιλβανία α-λα Μπέλα Λουγκόζι», εξομολογείται ο σκηνοθέτης.

Οι νέοι βρικόλακες

Ρενέσμι (οικογένεια Κάλεν): Μεταδίδει τις σκέψεις της στους άλλους, αγγίζοντάς τους. Κανείς δεν έχει μπορέσει μέχρι στιγμής να μπλοκάρει το ταλέντο της. Γεννήθηκε υβρίδιο, αναπτύσσεται ταχύτατα και έχει χαρακτηριστικά βρικόλακα και ανθρώπου. Μαθαίνει με ταχύτητα βρικόλακα και συγκρατεί όλες τις πληροφορίες. Η καρδιά της χτυπάει, μπορεί να κοιμάται και να τρώει ανθρώπινο φαγητό.
Ελεάζαρ (οικογένεια Ντενάλι): Ικανότητα να νιώθει το είδος και την ισχύ των χαρισμάτων των άλλων βρικολάκων.
Κέιτ (οικογένεια Ντενάλι): Ικανότητα να προκαλεί ισχυρά χτυπήματα, σαν ηλεκτροσόκ, σε όποιον αγγίζει.
Άλιστερ (νομάς): Μπορεί να ανιχνεύει ανθρώπους και αντικείμενα. Μπορεί να νιώσει τη γενική κατεύθυνση αυτού που ψάχνει, αλλά αργεί εντοπίσει το ακριβές μέρος. Αν αυτό που ψάχνει μετακινείται, ενδέχεται να μην το βρει.
Βενιαμίν (οικογένεια Αιγυπτίων): Μπορεί να επηρεάσει τα στοιχεία (νερό, φωτιά, γη και αέρα). Επίσης είναι ικανός να χειρίζεται τον κόσμο που τον περιβάλλει σύμφωνα με τη θέλησή του, σαν να έχει τηλεκινητικές δυνάμεις.
Ζαφρίνα (οικογένεια Αμαζόνων): Ικανότητα να δημιουργεί ψευδαισθήσεις. Μπορεί να κάνει τον στόχο της να βλέπει πράγματα που δεν υπάρχουν, ή να μη βλέπει τίποτα. Η δύναμή της επηρεάζει όποιον βρίσκεται στο οπτικό της πεδίο.
Μάγκι (οικογένεια Ιρλανδών): Μπορεί να καταλάβει όταν κάποιος λέει ψέματα.
Σιόμπαν (οικογένεια Ιρλανδών): Η ίδια δεν πιστεύει ότι έχει κάποιο χάρισμα, αλλά μερικοί θεωρούν ότι μπορεί να επηρεάσει το αποτέλεσμα μιας κατάστασης με τη θέλησή της και μόνο.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *